JUMAAT YG TERAKHIR DLM TAHUN 2011

Salam jumaat.
Jumaat yang terakhir dalam tahun 2011. Sedikit renungan.
Berapa rmai hamba-NYA menangis meminta taubatnya diterima berbanding menangis menonton 'Ombak rindu??
Berapa ramai yg mengenang nasibnye di akhirat berbanding mengenang nasib watak 'tentang dhia???
Islam tak salah berhibur asalkn tidak menagung-agungkan hiburan tersebut. "Berpesan2 walaupn dgn sepotong ayat" :))))


copy dry tuan akem

8 Sebab Kenapa Bertudung Lebih Baik

comel sgt lah kaka heliza nie (ilysm) he ciplak kt fb dye hehe
1) Tuntutan agama
- Putri Rasulullah kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya. “Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih.Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya.

Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka disiksa seperti itu?*Rasulullah menjawab, “Wahai putriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak ! menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya.


2) Mengurangkan dosa
-Sehelai rambut yang diperlihat kepada seorang lelaki, satu dosa anda dapat. Kalau sehelai rambut sengaja diperlihat kepada 10 lelaki maka 10 dosa anda dapat. Tahukah berapa ribu helai rambut anda? dan tahukah berapa ribu lelaki yang anda hadapi setiap hari?.

3) Lebih pintar dan tenang
-Kepala yang dilindungi tudung akan lebih selesa, cuaca panas dapat dilindungi melalui pemakaian tudung. Kepala yang sihat dan selesa akan mendorong kelancaran perjalanan darah di otak, otak akan dapat berfikir dengan cepat dan baik.

4) Tidak membazir
- Tidak perlu pening-pening kepala membazirkan masa nak luruskan rambut, warnakan rambut dan membazirkan wang membeli shampoo, pewarna mahal atau pergi ke salun.

5) Lebih sopan dan manis
-Lebih 98% lelaki mengakui wanita bertudung nampak lebih sopan dan manis. (Jadi korang ada value added sebenarnya)

6) Rambut lebih tahan lama dan sihat
-Fakta: Rambut yang terdedah kepada sinaran UV akan merosakkan rambut. Walaupun anda memakai syampoo pelindung, hakikatnya syampoo itu sendiri mengandungi bahan kimia merosakkan.

7) Menjadikan diri anda “Mahal”
- Kebanyakan lelaki berpendapat bahawa wanita bertudung ibarat buah epal yang sedang masak ranum di pokok tetapi sukar dicapai kerana kedudukannya di puncak pokok berbanding epal-epal lain.

8 ) Lebih dihormati
- Wanita bertudung lebih dihormati ramai, setiap tutur katanya menjadi panduan dan kesopanan serta sifat merendah diri menjadikan anda begitu dikagumi.


what should i do ?

Minzy Reveals a Photo of Her Lovely Mother

only able to give a false smile for you
i just can smile ..
although my heart is very sick
what should i do ?
why there is a quarrel between us?


Panadol Actifast Dan Soluble boleh membunuh anda !


Pengambilan Panadol Actifast Dan Soluble Memudaratkan Kesihatan

Jangan ambil panadol actifast atau soluble jika anda rasa deman atau sakit kepala. Pengambilan panadol tersebut boleh memudaratkan kesihatan anda untuk pada masa akan datang.

“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.

Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati . Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun . Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.

Alternative Treatment ( Tips )

Seperti kata doktor tersebut, sakit kepala disebabkan ketidak-seimbangan elektron/ion di dalam sel otak .

Sebagai rawatan alternatif, beliau mencadangkan membeli sebotol atau 2 botol minuman isotonik, campurkan dengan air minuman pada kadar 1:1 atau 1:2. Mudahnya, secawan isotonik dengan 2 cawan air minuman.

Saya dan suami pernah mencuba kaedah ini dan mendapati ia berkesan. Kaedah lain ialah merendam kaki ke dalam besin yang mengandungi air suam. Ia akan memberi tekanan darah menurun dari kepala anda.

Panadol adalah sejenis “pain killer”, semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.

Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat. Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedahan.. Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin?

Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum mudah memasukkan ubat yang “biasa” ini ke dalam mulut anda.

Sumber : Pengalaman Seorang Blogger
credit facebook

GiveAway by anis athia


cara pemakanan rasululullah amat bagus ~

Tumblr_l7egcnwljn1qcl8e6o1_500_large


Rupa2nya tanpa kita sedar, dalam makanan yg kita makan sehari2, kita tak boleh main balun aje sebab itulah terjadinya penyakit kencing manis, lumpuh, sakit jantung,
keracunan makanan dan lain2 penyakit apabila kita telah tua nanti. Apabila kawan2 telah mengetahui ilmu ini, tolonglah ajarkan kepada yg lain2nya. Ini pun adalah diet Rasullulah SAW kita juga. Ustaz Abdullah Mahmood kata, Rasullulah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana pandai jaga pemakanannya sehari2. apa kata kit a ikut diet ini kawan2.

tak payahlah susah2 makan pil untuk kurus? Insyaallah kalau kawan2 ikut diet Rasullullah ini?. Garenti? kawan2 takkan sakit perut ataupun keracunan makanan.

Jangan makan SUSU + DAGING
Jangan makan DAGING + IKAN
Jangan makan IKAN + SUSU
Jangan makan AYAM + SUSU
Jangan makan IKAN + TELUR
Jangan makan IKAN + DAUN SALAD
Jangan makan SUSU + CUKA
Jangan makan BUAH + SUSU CTH :- KOKTEL

# JANGAN MAKAN BUAH SELEPAS MAKAN NASI ,

SEBALIKNYA MAKAN BUAH TERLEBIH DAHULU, BARU MAKAN NASI.
# TIDUR 1 JAM SELEPAS MAKAN TENGAHARI.

# JANGAN SESEKALI TINGGAL MAKAN MALAM.
SESIAPA YG TINGGAL MAKAN MALAM DIA AKAN DIMAKAN USIA DAN KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA.


``````````````````````````

Nampak memanglah pelik..

tapi, kalau tak percaya...

kawan2 cubalaa....... Ianya takdelah dalam jangka masa terdekat nie.... Ianya berkesan bila kita sudah tua nanti. Dalam kitab juga ada melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut. Nabi pernah menegah kita makan ikan bersama susu. Di kuatiri akan cepat mendapat penyakit. Ini terbukti oleh saintis yang menjumpai dimana dalam badan ayam mengandungi ion+ manakala dalam ikan mengandungi ion-, jika dalam suapan ayam bercampur dengan ikan maka terjadi tidakkan balas biokimia yang terhasil yang boleh merosakkan usus kita.

p/s : Sampaikan walau sepatah... Al-Quran Juga ada mengajar kita menjaga kesihatan spt membuat amalan spt:-

Mandi Pagi sebelum subuh @ sekurang kurangnya sejam sebelum matahari naik. Air sejuk yang meresap kedalam badan boleh mengurangkan lemak mengumpul.

Kita boleh saksikan orang mengamal mandi pagi kebanyakan badan tak gemuk.

Rasulullah mengamalkan minum segelas air sejuk (bukan air ais) setiap pagi. Mujarabnya Insayallah jauh dari penyakit (susah nak kena sakit).

Waktu sembahyang subuh disunatkan kita bertafakur (iaitu sujud sekurang kurangnya seminit selepas membaca doa). Ia boleh mengelak dari sakit pening atau migrin.


Ini terbukti oleh para saintis yang membuat kajian kenapa dalam sehari perlu kita sujud. Ahli-ahli sains telah menemui beberapa milime


Dengan bersujud maka darah akan mengalir keruang berkenaan.
Nabi juga mengajar kita makan dengan tangan dan bila habis hendaklah menjilat jari.

Begitu juga ahli saintis telah menjumpa bahawa enzyme banyak terkandung di celah jari jari, iaitu 10 kali ganda terdapat dalam air liur.

(enzyme sejenis alat percerna makanan, tanpanya makanan tidak hadam)
Cara Rasulullah Makan

1. Cara makan, kenapa kita gunakan tangan?


Mengikut cara Rasulullah s.a.w, sebelum baginda makan, baginda saw akan mengambil sedikit garam menggunakan jari kecilnya, lalu Rasullah saw akan menghisap garam itu. Kemudian barulah Rasulullah makan makanan tersebut. Mengapa?


Kerana kedua belah tangan kita ada mengeluarkan 3 macam enzim, tetapi konsentrasi di tangan kanan kurang sedikit dari yg kiri. Ini adalah kerana enzim yg ada di tangan kanan itu merupakan enzim yang dapat menolong proses penghadaman (digestion), ia merupakan the first process of digestion. Mengapa menghisap garam?

Kerana garam adalah sumber mineral dari tanah yg diperlukan oleh badan kita.
Dua cecah garam dari jari kita itu adalah sama dgn satu liter air mineral. Kita berasal dari tanah maka lumrahnya bahan yang asal dari bumi (tanah) inilah yg paling berkhasiat untuk kita. Kenapa garam?

Selain dari sebab ia adalah sumber mineral, garam juga adalah penawar yang paling mujarab bagi keracunan, mengikut Dr, dihospital-hospital, the first line of treatment for poisoning adalah dengan memberi Sodium Chloride, iaitu GARAM. Garam juga dapat menghalang sihir dan makhluk-makhluk halus yang ingin menggangu manusia.

2. Cara Rasulullah mengunyah

Rasulullah akan mengunyah sebanyak 40 kali untuk membiarkan makanan itu betul-betul lumat agar perut kita senang memproseskan makanan itu.


3. Membaca Basmalah (Bismillahirrahma Nirrahim). Membaca Basmalah sebelum makan untuk mengelakkan penyakit. Kerana bakteria dan racun ada membuat perjanjian dengan Allah swt, apabila Basmalah dibaca maka bakteria dan racun akan musnah dari sumber makanan itu. Cara Rasulullah minum.

Janganlah kita minum berdiri walaupun ia makruh tetapi ia makruh yang menghampiri kepada haram.


Jangan kita minum dari bekas yg besar dan jangan bernafas sedang kita minum. Kerana apabila kita minum dari bekas yg besar, lumrahnya kita akan meneguk air dan dalam proses minum itu, kita tentu akan bernafas dan menghembuskan nafas dari hidung kita.

Kerana apabila kita hembus, kita akan mengeluarkan CO2 iaitu carbon dioxide, yang apabila bercampur dgn air H20, akan menjadi H2CO3, iaitu sama dengan cuka, menyebabkan minuman itu menjadi acidic.

Jangan meniup air yg panas, sebabnya sama diatas. Cara minum, seteguk bernafas, seteguk bernafas sehingga habis.
Sama2lah kita mengamalka

Kenapa Tak Rogol Saya? Why dont you do anything to me on that night even though you know that I'm alone??

seriuzly bender nie memamg cerita betol ~
dah lepas nie aku nk hafal lah ayat kursi huhu
bender nie akuh copy dri facebook ... jom lah bacer


Seorang wanita muslim dari Malaysia yang bekerja di US, memakai tudung dan memiliki akhlak yang bagus. Suatu malam perempuan ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Maklum hari sudah lewat. Berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa takut berjalan bersaorangan. Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak sedap hati. Apa yang saudari kita ni boleh buat adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi lelaki yang bersandar itu, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib baik lelaki itu buat tidak endah dan perempuan ini selamat sampai ke rumahnya.

Keesokkan paginya, saudari ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali dekat lorong yang dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut.Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih yang dia lihat semalam adalah perogol itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek melalui kawad cam dan selepas siasatan dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari. Tapi perempuan Muslim ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut walhal dia keseorangan di masa tu, tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Muslimah ini nak tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat lain).


Dia pun tanya perogol itu

Why dont you do anything to me on that night even though you know that I'm alone??

Perogol tu jawab: No, you are not alone. That night I saw two young man walking with you. One on your right side and the other one was by your left side. If you were alone of course you will be my victim.?

Saudari ni rasa amat terkejut bila dengar penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi yang dia baca malam itu.


MORAL CERITA INI:

Jika kita sebagai hambaNya menurut segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan memelihara kita. Muslimah tadi pertama-tamanya menutup aurat dan memang Muslimah yang menjaga batas-batas yang ditetapkan Islam. (Kalau aurat terbuka malaikat pun malas dekat). Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga hambaNya yang sentiasa ingat akan diriNya.

Ayat Kursi sememangnya adalah ayat pelindung yang mustajab?selalulah amalkannya. Bayangkan anda seorang yang selalu ingkar suruhan Allah, kufur dengan nikmatnya, sambil lewa beribadat. Dapatkah anda mendapat pertolongan sebegini dari Allah? Balasan Allah tu boleh datang semasa di dunia lagi. Di akhirat kelak memang pasti kerana itu janji Allah. Jadi, renungkanlah di mana level ?iman? kita sekarang ini. Wassalam.

Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh. Barang siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya [Dari Abdullah bin ?Amr r.a.]

Sebuah kisah benar yang sangat sangat menarik pada pandangan saya.semoga anda semua mendapat pengajaran dan ilmu yang bermanfat.sebagai hamba kita seharusnya percaya dengan kemampuan senjata orang mukmin iaitu DOA.semoga kita sentiasa dipeliara Allah dari kejahatan syaitan yang di rejam??.

-----------------------------------------------------------------------------------


Sebarkan kepada rakan-rakan anda :)

❝ Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. ❞
Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :

① Sedekah/amal jariahnya.
② Doa anak²nya yang soleh.
③ Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.

thanxies 888 ❤ follower ⓐ reader ?


hye assalamualaikum bebeh ~
alhamdullilah skung follower ⓐ reader dah meningkat
heheh skung dah 888 ❤
syera suker sgt number nie .. 888 ❤
heheh btw thanx tooo yaah becouse be my follower' ⓐ reader :)
okeng love youuu all laa ✮
good nite

Merokok adalah senjata Yahudi yang paling berjaya, nak tahu kenapa?



Sebabnya :
...✔ Mana ada orang hisap rokok bermula dgn BISMILLAH !!
✔ Mana ada selepas habis merokok ucap ALHAMDULILLAH !!
✔ Menyalakan api adalah kesukaan syaitan !!
✔ Meletakkan jari di mulut adalah amalan Yahudi !!
✔ Mengepit 2 jari pada rokok adalah melambangan salib !!

SAUDARA2ku SEKALIAN... BERHENTILAH MEROKOK ...idup lebih sihat tanpa merokok =)

Pengorbanan Seorang Ibu yg sangup mati demi menyelamatkan ank nye



Pengorbanan Seorang Ibu

Ini adalah kisah benar pengorbanan seorang ibu semasa Gempa Bumi di jepun.
Selepas gempa bumi reda, apabila penyelamat tiba di runtuhan rumah seorang wanita muda, mereka melihat mayat beliau melalui celah runtuhan dan timbunan tanah. Tetapi entah bagaimana ia kelihatan agak aneh seperti melutut pada seseorang dan menyembah ke hadapan, dan dua tangannya menyokong sesuatu objek. Rumah runtuh itu telah menghempas belakang dan kepalanya.

Dengan usaha yang sukar, ketua pasukan penyelamat meletakkan tangannya melalui celahan yang kecil di dinding untuk mencapai badan wanita tersebut. Dia berharap bahawa wanita ini mungkin masih hidup. Walau bagaimanapun, badannya yang sejuk dan kaku membuktikan bahawa wanita itu telah meninggal dunia.

Dia dan seluruh pasukan meninggalkan rumah itu dan mencari mangsa pada bangunan runtuh yang seterusnya. Tanpa sebarang alasan, ketua pasukan ini didorong oleh satu kuasa yang kuat menariknya untuk kembali ke rumah wanita yang runtuh itu. Sekali lagi, dia melutut dan melalui celahan runtuhan yang sempit untuk meninjau keadaan mayat itu.


Tiba-tiba, dia menjerit kegirangan, “Seorang kanak-kanak! Ada kanak-kanak! ”

Seluruh pasukan bekerja bersama-sama dengan berhati-hati mereka memindahkan objek runtuhan yang menghempas wanita itu hingga mati. Terdapat seorang kanak-kanak lelaki berusia 3 bulan yang dibalut dengan selimut berbunga di bawah mayat ibunya.

Jelas sekali, wanita itu telah berkorban hingga ke akhir hayatnya untuk menyelamatkan anaknya. Apabila rumahnya runtuh, dia menggunakan tubuhnya untuk melindungi anaknya. Budak lelaki itu masih tidur dengan nyenyak semasa ketua pasukan penyelamat itu menemuinya.

Doktor bergegas datang untuk memeriksa anak kecil tersebut. Selepas beliau membuka selimut, terdapat telefon bimbit di dalam selimut itu. Tertera teks mesej pada skrin telefon bimbit itu, “Jika kamu boleh hidup, kamu harus ingat bahawa ibu sayang kamu.” mesej ini telah dihantar dari satu tangan ke tangan yang lain. Setiap individu yang membaca mesej pasti menangis. “Jika kamu boleh hidup, kamu harus ingat bahawa ibu sayang kamu.” Begitulah kasih sayang seorang ibu pada anaknya!!

Jangan lupa untuk tekan butang share♥

__________________________________________________________

Translation English

This is a true story of Mother’s Sacrifice during the Japan Earthquake.
After the Earthquake had subsided, when the rescuers reached the ruins of a young woman’s house, they saw her dead body through the cracks. But her pose was somehow strange that she knelt on her knees like a person was worshiping; her body was leaning forward, and her two hands were supporting by an object. The collapsed house had crashed her back and her head.

With so many difficulties, the leader of the rescuer team put his hand through a narrow gap on the wall to reach the woman’s body. He was hoping that this woman could be still alive. However, the cold and stiff body told him that she had passed away for sure.

He and the rest of the team left this house and were going to search the next collapsed building. For some reasons, the team leader was driven by a compelling force to go back to the ruin house of the dead woman. Again, he knelt down and used his had through the narrow cracks to search the little space under the dead body. Suddenly, he screamed with excitement,” A child! There is a child! “

The whole team worked together; carefully they removed the piles of ruined objects around the dead woman. There was a 3 months old little boy wrapped in a flowery blanket under his mother’s dead body. Obviously, the woman had made an ultimate sacrifice for saving her son. When her house was falling, she used her body to make a cover to protect her son. The little boy was still sleeping peacefully when the team leader picked him up.

The medical doctor came quickly to exam the little boy. After he opened the blanket, he saw a cell phone inside the blanket. There was a text message on the screen. It said,” If you can survive, you must remember that I love you.” This cell phone was passing around from one hand to another. Every body that read the message wept. ” If you can survive, you must remember that I love you.” Such is the mother’s love for her child!!

i still love you bbb but :'(

Tumblr_lt0shyrsxc1qe4b4ro2_500_large

\\Bissmillahiramannirahim//
for group bbb
syera mintak maaf sgt3
jklau syera ader wat salah ngn korang
jkalau syera pernah buat korg benggang
maafkan syera .. tolong maafkan kayh ~
jgn tanyer syera sbb aper syera leave group tuh ..
thanx coz pernah gembirakan syera wktu dulu
thanx coz pernah buat syera ketawa ngn prangai korang
kalau lah boleh dapt bbb yg dulu ~ syera cepat2 join balek group tuh
hehhe <3
i love you all ~

lol blogskin balek ... dark purple

okay tak ??? ??

Tumblr_lsuhhhrssi1qdh85ho1_500_large

Soalan² bangang yang kadang² buat orang bengang

Soalan² bangang yang kadang² buat orang bengang.

1) BILA ORANG NAMPAK KAU BARING TUTUP MATA ;
S : Kau tidur ke?
J : Tak lah , aku tengah training macam mane nak mati nanti.

2) KAU BAWAK TV YANG ROSAK JUMPA TECHNICIAN UNTUK DIREPAIR ;
S : Ye? Nak repair tv ke?
J : Tak lah , aku bosan! Saje laa aku bawak tv ni jalan².

3) TIME KAU BARU BANGUN TIDO ;
S : Kau dah bangun?
J : Ish tak laa , aku tengah tido sambil jalan laa bodo.

4) KAWAN KAU CALL PHONE UMAH KAU ;
S : Weyh mane kau sekarang?
J : Sini , kat bus stop !

5) ORANG NAMPAK KAU KUAR DARI BILIK MANDI BASAH² SAMBIL PAKAI TOWEL ;
S : Kau baru mandi ke?
J : Mana ade , aku jatuh dalam lubang jamban tadi !

6) PUKUL 7 MALAM , KAU BUKAK PINTU UMAH , BARU BALIK DARI KEJE ;
S : Hai , baru balik keje ke?
J : Tak lahh , baru nak pegi nih !

7) KAU KAT DALAM TOILET , PINTU BERKUNCI , ADA ORANG KETUK PINTU ;
S : Ada orang tak?
J : *suara kiut* Mane ade orang. Taik yang tengah bercakap ni ! =='

Contest Blog Vintage dan Special

hye . syera join contest , i want to support them , so i'm joined :)
my blog tak lah seberapa ~ sape kesah ? hehe joined coz nk eppy2
tak taw nk buat post ape lagy :) mner yg syera tag tuh .. pon join lah jugak kay
thanx coz buat contetest nie :D

syarat-syarat

1. Follow blog Farahin dan Fadlin (wajib).


2. Like fanpage Farahin (tak wajib).


3. Buat entry yang bertajuk, "Contest Blog Vintage dan Special".


4. Letak banner di entry (wajib)


5. Tag dua rakan blogger (tak wajib) \nak tag boleh jugak/


6. Contest akan terbatal jika kurang 5 orang yang join.


7. Tinggalkan link contest di comment (tak kisah lah blog Farahin ke blog Fadlin) \bukan di shoutbox!/

tag :

E-code's itu halal kah ? was was was gua na makan


seriously syera tgh pening sgt ngn makanan yg ader E-codes nie
hurmm .. nk diikutkan .. kebanyakkan makanan yg halal ader code2 nie
sampai tadi syera nk makan cadbury zip pon syera tgk ader code E-476
but cudbury tuh halal ~ syera teros stop makan tadi .~ tapi kesian sgt cudbury tuh byk lagy .. takder sape nak makn dah .. adek2 syera giler chocolate tuh asyik termenung je tgok cadbury tuh .. kesian sgt tgk drg .. hurm ~ syera google tadi ~ ader stu page
nie terangkan maksud E-code's tuh .. kat sinie korang bacerlah kay http://www.food-info.net/uk/qa/qa-fi45.htm lepas bcer bender nie , syera dapati [ E-476 ] adalah dri [ Synthetic vegetable fat. ] dan syera jugak ader jumper satu blog jugak

MULSIFIERS E-CODES FOR PIG FAT


1 E 100 16 E 280 31 E 434 46 E 482
2 E 110 17 E 300 32 E 435 47 E 483
3 E 120 18 E 301 33 E 436 48 E 491
4 E 140 19 E 325 34 E 440 49 E 492
5 E 141 20 E 326 35 E 441 50 E 493
6 E 153 21 E 327 36 E 470 51 E 494
7 E 160 22 E 334 37 E 471 52 E 495
8 E 161 23 E 335 38 E 472 53 E 542
9 E 210 24 E 336 39 E 473 54 E 570
10 E 213 25 E 337 40 E 474 55 E 572
11 E 214 26 E 422 41 E 475 56 E 631
12 E 216 27 E 430 42 E 476 57 E 635
13 E 234 28 E 431 43 E 477 58 E 904
14 E 252 29 E 432 44 E 478 59 E 920
15 E 270 30 E 433 45 E 481

angry bird dan upin ipin hina islam ?? betul ke ?

Tumblr_lpw6b29ery1qmb7zio1_500_large

tadi kt group bbb . mai ha buat post pasal angry bird yg menghina islam ..
dye kater burung warne biru tuh menyebut >ALHAMDULILLA< yeah mule2 mang akuh tak cyer ..
akuh pon maen loh ... seriuzly mmg ader !! pasal upin ipin lak .. akuh lagsung tak caye weh yg upin ipin tuh hina islam ... hihi akuh pon google lah .. pastuh aku jumper post nie > here♫ <
korang bacer lah .. akuh malas nk ckp byk ... nty timbul lak fitnah kan .. so korang bcer je lah post kt blog tuh eh .. :D ky bye bye


about me

hye i'm syera [ syahirah binti mat sharif ]
stayed at batang kali selangor
sixteen and in a relationship
i study in SMK bandar baru batang kali
i was assistant coach selempang merah malaysia
I like to kick people I hate
I really love rap n rnb
an also i love kpop-heechul / shindong
that's all about me
contact me


I pray that your love is not taken back by God
I truly love you! you are my world

Tips toolips


blogskin ❤


assalamualaikum ~
hye korang .. actualy arinie bru bjya gune blogskin hua hua hehe
hehe nak wat camner ... otak gua nie bwu jer nk mahir code2 bagai nie ~
huhu susah gak eh nk wat blogskin heheh so nie lah hasinyer stlah beberape jam mengedit nye hehe k lah byee muaaaaaaaaaaaah ~

10 tips simple lagi effektif menambah bilangan follower



1- Buat contest
*lagi bagus kalau hadiahnya pun gempak-gempak..
confirm dalam sebulan korang boleh capai 1000 follower..

2- Blogwalking
*Rajinkan jari anda untuk ziarah blog orang laen..
Tinggalkan jejak paling kurang pun dekat shoutbox..
Tapi lagi bagus kalau komen kat entry..
Dil memang bersemangat nak jejak orang yang tinggalkan komen dekat entry..^^

3- Join goup
*contohnya korang boleh join group dekat Fb
Sahabat Blogger, GengBlogger, KakiBlogger,Port blogger etc
kat situ korang boleh berkenalan dengan blogger-blogger yang otai lagi famous amos
disamping dapat ping entry korang kat situ..

4- Join segmen/GA
*Ini pun adalah cara yang simple untuk mendapatkan follower..

5- Bermulut manis
*Ini adalah satu trick untuk tarik orang untuk follow anda..
Contohnya:
Comel la blog awak..saya follow okey..
Header awak, gempak..
Awak comel/hadsome laa..
Entry awak best..Nak singgah selalu la kat blog awak..

6- Hindari ayat You Follow I Follow
*Sebab bagi Dil agak memaksa di situ..
tak ada keikhlasan..
Nak follow pun macam haram..
Contohnya:
Saya dah follow..nanti follow saya balik.
Awak, follow saya.
Awak follow saya, baru saya follow awak..
Tolong follow saya..

7-Entry yang berinfo
*contohnya korang buat entry pasal
tutorial ke, pasal fakta ke, benda-benda pelik ke..
Tu lagi menarik minat orang untuk follow blog korang
berbanding korang asyik story pasal bf/gf korang

8-Berkenalan dengan blogger otai / famous amos
*Secara tak langsung,
korang dapat tempias dorang..
Untung tu..

9- Tepek gambar korang yang cun lagi hansome besar-besar
*Maklumlah fitrah manusia..
Suka melihat keindahan ciptaaanNya..

10- Kurangkan letak gambar pasal Bf/Gf
*Bukan apa, kalau status single,
orang lagi berminat nak follow korang..
sambil menyelam sambil minum air..^^

Credit : Semanisepal

Falling in love : LOVE SONY NEX-C3

click sinie klo nk tgk camera nyee :)

NEX-C3K/P-NEX Camera (E-mount)-NEX-C3

hye assalamualaikum bebeh ~
ari nie syera nk g taw krg sumer .. yg syera dulu mmg nk sgt ngn camera DSLR
tapi tulaa .. takdpt .. sbb ayah tak agy beli :(
huhuh kali nie syera nk pujuk ayah syera lagy supaye belikan tuk syera camera nie ~
camera nie dah lah comel .. pastuh function dye cam best giler doh ..
ape pon ! korang yg blom lagy beli camera dslr tuh .. korang beli nie jer ! sebab camera nie lagy hebat kod ... arghh geram tgk video camera tadi
korang patut beli nie ! yg penting dye tak lah sebeso camera nikon dslr tuh :P
heheheh beli beli ~ [ LOVE SONY NEX-C3 ]


NEX-C3K/P-NEX Camera (E-mount)-NEX-C3

NEX-C3K/P-NEX Camera (E-mount)-NEX-C3
NEX-C3K/P-NEX Camera (E-mount)-NEX-C3
NEX-C3K/P-NEX Camera (E-mount)-NEX-C3
warne nie comel kan kan ???


weh weh weh orang yang beragama islam bacer nie !!

peringatan semula! tolong la baca!! Semalam, siaran RTM di Negeri Pahang tergempar ramai orang terdengar bunyi dentuman yang sangat kuat di susuli gempa bumi selama 3 minit, mungkin ini tanda2nya > kpd semua yg bergelar muslim,hari nie pakar meteorologi bhgn bunyi dr Rusia m'dapati sesuatu bunyi ganjil spt ngauman raksasa dr bwh mantel bumi.menurut para ulama kemungkinan besar itu ialah suara Dajjal y b'usaha utk naik ke muka bumi.oleh itu,kte disuruh sentiasa x berhenti azan dan solat,sebarkn kpd umat ISLAM yg lain. Amanah! Wallahualam. KITA YANG MENENTUKAN DIRI KITA Jgn skip utk bace ni. Sebarkan kalau sayang pada islam.> BAHAYANYA KARTUN POKEMON dan BINATANG2 yang ade dalamnya. POKEMON bermaksud saya yahudi,> PIKACHU bermaksud jadilah seorang yahudi. CHARMANDER bermaksud ALLAH itu lemah..nauzubillah) .> jadi. tolonglah SEBARKAN kepada rakan2 fb korang semua.> tolong forwardkan mesej ni kepada sumer org Islam!jngan smbong n bongkak........ copy and past

edit gambo ~ selempang merah


okay assalamualaikum
jom lah cuci mate sikit .. gambo nie semua syera yg edit :)
sudi 2 lah comment yop :D




gambo dp fb gua ~
~addila / syeraheenim~
~addila / zhafrina ~
~yow ~
~syeraheenim~

~gamba edit ~
gamba asli
~gamba edit ~

~gambar asli ~
gamba edit
gamba asli :)

Dalam hati : bangge gile tadi .. mase latihan selempang merah .. kene puji ngn pengetua beb hahah ... tak sangke akuh nie ader bakat jugak dlm seni mempertahan kan diri hehe
best gile tadi dpt tumbuk2 sepak2 org .. yeah hahaha
k lah bye bye bye :D

segala nya ALLAH ingat lah itu ~

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿
Jika kau juga mncintai ssorang,
maka ingatlah pada Yang Maha Mnciptakan kekasihmu
ingatlah pada Yang Maha Menggenggam hati kekasihmu
ingatlah pada Yang Maha Menguasai kekasihmu
dan ingatlah Yang Maha Menanamkan rasa CINTA dlm hatimu itu
Dia adalah ALLAH SWT...

♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿ ♥✿•*¨`*•.♥ •✿.¸.✿•´♥ .•*¨`*•✿

hua hua hua new ~


hye dear .. Assalamualaikum
hee dah lama kot tak updates blog ...
sbb takder selera nk updte biler tgk my blog spoil .. huh ~
biler dah spoil ... jgn harap lah syera nie rajin nk edit mcm dulu .. huahua hua ...
so syera tempah edit blog dekat cik nadiya
hehhehe .. syera suker sgt blog yg dia edit kan ..
comel dehh .. bgy syera la .. bgy korang i dun know laah
heheheh .. btw syera nak mintak tlg kat korang sumer nie boleh tak ??

i need your help ~
[ http://www.facebook.com/photo.php?fbid=214283101966596&set=a.214203078641265.51502.119214644806776&type=1&theater ]
just click here n like ..
thanx so much yow ~

syera gune gambAR nie :)

nak mintak jasa baik korang boleh ~

hye dear ~
syera join satu contest dri
SchaDayanti Blog
if korg rse gambar syera nie okay
tolong like ma picture boleh hihi ♥

1 : http://www.facebook.com/pages/SchaDayanti-Blog/119214644806776

2 : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=214283101966596&set=a.214203078641265.51502.119214644806776&type=1&theater
thanx so muchiey ~ ♥

indahnya persahabatan

♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥

Persahabatan umpama Al-quran..
Semakin seseorang suka kepadanya,semakin ikhlas dia membacanya...
Semakin gembira dia mendekatinya,semakin tenang dia memahaminya..
Semakin cinta dia kepadanya,semakin setia dia mghafaznya &
semakin itulah Al-quran itu terlekat dihatinya smpai bila2..

InsyaAllah,Amin ya Rabb..

♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥

account and an additional math is my favorite subject

muke mintak pelompang camnie lah der

hoho tajuk post tuh sgt skema right ?
hihi sory ye bey bey bey ~ arini syera saje nk mengedik taw gambo2 nie
saje nak tayang muke yg kononye cute *padahal tak !
heheh okay dah dah ~ okay
syera sedih nie sobbs T____T
huhu account ngn addmath tadi mmg senang giler okay ! senang sgt !
*senang paler hotakhangla .. masa jawab dah lah bgy sikit jee .. jwb solan dah serupa mcm SPM ..
ader ke patot huhu .... okay add math lak .. muncul lak solan yg tak pernah gua blaja .. teacher nape tak ajr ??
shiookk dah manyak mark soalan tuh ..fuihh dah rugi 8 mark ....
huhu .. okay maaf yerk .. entry agak kuang ajar sikit ... coz entry khas untuk lepas geram saja :)

copy me

‎:: Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwa ragaku, seakan-akan aku mencintai sanak saudaraku ::
:: Sahabat yang baik adalah yang sering sejalan denganku dan yang menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati ::
:: Aku selalu berharap mendapatkan sahabat sejati yang tidak luntur baik dalam keadaan suka atau duka ::
Jika itu aku dapatkan. Aku berjanji akan selalu setia padanya.(imam Shafie)

ku rela stokin gua basaah asalkan ???

Ku RELA stokin kaki ku BASAH terkena air yang melimpah daripada TERKENA PECIKKAN API NERAKA..

Ku RELA berpanas memakai jubah MENUTUP segala aurat yang ku JAGA daripada ku berendam dalam LAUTAN NERAKA..

Ku RELA rambutku disimpan RAPI terpelihara juga TUDUNGku labuh ke bawah dada daripada DIGANTUNG rambutku sehingga MENDIDIH OTAK derita..
~ Muhasabah~

pepatah untuk renungan kiter

Janganlah mencaci maki iblis secara terang-terangan, padahal kamu sebenarnya adalah kawannya secara sembunyi-sembunyi.

ciri 5 'S' yahudi ingin menyesatkan umat islam ! part 2

okay assalamualaikum n salam 1 malaysia :)
semua isi kandung post ini adelah dari ceramah yg syera dgr time skola smlm .. maaflah klo ader salah .. syera just nak sharing ngn korang semua :)
okay pagy nie syera akan terangkan S yg kedua pulak ..klo korang yg belum taw S pertama
korang leh >click sinie< okay S yg kedua ialah SPORT
sekarang kt dunia nie dah byk dah aktiviti nie .. mmg lah tak salah pon law kiter bersukan rite ...
NABI kiter dulu gemar bersukan mcm lumba kuda , berenang , ect ..
tapi klo dah boleh menyebabkan kite lalai ngn ALLAH itu dah salah ...
contoh yer : kononyer arinie ader perlawanan bola sepak .. start kul 8.30 .... kol 6 dah sampai kt sane ...
pastuh solat mahgrib , solat isyak korang kermane ??
bgy yg pegi tgk live lah .. klo korang yg luper nk solat time tuh cmner ?? dah lalai dah tuh kan ... melambat lambat kan solat .... actualy ini lah tujuan yahudi nk mghncurkan umat islam ... supaya lalai terhadap ALLAH
klo syera tgk kt umah jer .. hehe boleh solat kt umah kan ...

pada zaman nabi dulu ... setiap malam mereka semua bgun malam untuk wat solat sunat mcm solat tahajud ke . dan lain lain lagy lah... skrg ader tak wt camtuh ??? bgy yg buat bagusla .. bgy yg tak buat ???
mmg ramai yg bgun malam ... tapi drg bukan dok solat sunat .. tapi dok tgok bolah sepak .. drg lebih sanggup tgok bola tuh dry g wat solat tahajud ...betuk ker dak ?? hah cube korang pikir naper eh yahudi wt perlwanan bola sepak nie malam 2 nk suruh umat islam nie tggl solat sunat ?? yeahhh .. lu pikir lah sendiri ~ heheh

btw syera aritu syera da try daftar churp churp nie ...
ari pertama dah dapat earnings rm0.40 .. sng jer dpt .. korang jom lah daftar gak
klo nak boleh >
click here < hihi daftar je cam biaser .. sama cam nuffnang :)
okay syera chaww dulu ... syera mintak maaf klo ader yg syera wat salah ... semua info nie syera dpt dari penceramahan semalam kt sekolah :) klo adder 2 aper yg syera patut ubah g taw lah yer :D k asssalamualaikum :)




hye saje je nak annoying :)

A : Maaf Tumpang Tanya . Lorong CINTA Jalan SAYANG Kampung RINDU Daerah KASIH SAYANG Bandar I MISS U Di Mana ?

B : Encik Jalan Trus Ikut Jalan ILAHI , Nampak Simpang 3 , Masuk Sblah Kanan , Ikut Jalan NIKAH , Sepanjang Jalan Tue Akan Nampak Belah Kanan , Kedai BATAS2 PERGAULAN Dan Sblh Kiri Pasar Sbuk Skt , Iaitu Pasar PERSIAPKAN DIRI . Haa Itu Tandanya Encik Berada Di Jalan Btl . Semoga Selamat Sampai ~

ciri 5 'S' yahudi ingin menyesatkan umat islam !

Assalamualaikum semua!
yeah tadi syera g skola .. ader pulak ceramah ...
penat u know bawak semua buku arinie .. kononye rajin lah kan .. hehe
heeee klo taw mmg tak pegi skolah tadi .. asek baik lah yg tukang ceramah tuh ustaz dye sporting taw .. nmer dyera ustaz hafizzudin ..
dpt sekepala ngn budak hihi .... so syera nk bgy point sikit aper yg ustaz tuh ceramah kt skola tadi .. syera siap salin aper yg dye ckp taw .. sebelum nie klo dgr ceramah , tak perna nk catat .. hehe
yg syera tertarik ngn ceramah dye ader pasal

5 s yahudi ingin menyesatkn umat islam ..
S yg pertama adalah SKRIN
skrin .. korang paham aper itu skrin okay klo paham..
skrin nie mcm tv , internet (mcm korang tgh pakai nie )
and phone .. klo korang nak tahu .. yahudi cipta benda alah ini semua adelah untuk melalaikan umat islam .. supaya melupakan allah ... television adelah salah satu aset untuk yahudi menyesatkan kite contohnye kan....................................................
ali nk solat ... pastuh tetibe kat tv ader lagu favorite dye *lagu korea pulak kan .. boleh lak dye ckp " eh best nye lagu nie .. dgr dulu lah .. bwu solat ' padahal dah nk solat .. boleh lagy dye dgr lagu ..; ish ish .. hehhehe .. korang pernah buat tak ?? hehe actualy dulu pun syera pernah wat .. tapi takde mcm tuh skli .. dgr sikit je .. pastuh tutup lah tv .. yer lah kaco kot nk solat .., hehe
n then internet pulak .. skrg macam2 ade kt internet .. kiter search je . teros dapt .. nk nk skrg dah ader jalur lebar tanpa sempadan kan .. mcm2 boleh kiter cari .. kiter klo nk o9 jgn lah sampai lupakan solat .. solat tuh penting .... lagy 2 bolan puasa .. tak gune korang puasa klo korang tinggal 1 rukun iaitu solat .... so lepas nie tak mao tggl kn solat yer ... syera tegur nie pon tuk diri syera jugak .. syera bukan nk blagak ALIM .. just nk tegur sesama umat :) hope lepasa nie jgn lah nk kutuk 2 syera .. macam 2 kayh ... lastly .. phone .. skrg yahudi byk cipta phone yg canggih kan .. contonye phone yg terkenal NOKIA , mmg lah phone sng kiter nk contact org dry jauh .. but klo kiter gune phone untuk keberukan .. apekehe nye ?? alahai ...
pandai 2 lah korang pikir sendiri ... syera dah penat nie mebebel panjang ....

arinie syera just buat yg S pertama .. esok syera sambung S yg kedua lak ...continues tomorrow kayh :) S untuk esok ialah sport
so bye n assaalamualaikum :)

nk buat blog bru yg paling simple !

yayayayaa dah lama tak update .. huhuh but hari khamis nie dah ujian .. tapi bukan selaras lah .... ujian nie same tarikh ngn trial budak pmr .. fuyouhh chaiyouk yer adek2 sayang <3
btw syera nk sgt buat satu blog yg personal punyer ... korang maseh leh bcer blog akuh tuh .. *mcm ader yg nk bacer lak kan ....but dye byk yg cerite merpek ttg life akuh lah .. ttg aper ape je la .. tapi blog yg lakikupena.bs.com nie .. akuh ttp jugak update .. just yg nie akuh citer pasal life kt skola , kt bbb ke , .. kat kwn blogger ke .. *eh sme je tuh hahah . yerla .. akuh cume nk asingkan blog 2 je .. bukan bermaksud tamak .. heheh okay lah ..actualy akuh tak reti lah buat blog yg simple2 ... huhu klo edit blog yg cam korang tgok nie boleh lah .. klo simple akuh mmg tak reti ..
so saper nk bantu akuh edit blog kasi simple .. nty akuh bayar lah kat korang yer ... saper yg ingin tolong akuh nie ..pm akuh kt fb @ comment je entry nie .. hihih

hheheh arinie mama tak masak .. so tadi syera ngn ayah yg masak ...
adoyaai tak taw la per raser nye ... huhu ... harap harap kami masak sedap lah heheh
:) k byeee :P

Giveaway Photo Edit by xamreenaxeer


asslamuallaikum semua !
heee nak join satu givwaway nie .. heheh
dah lama dah nk join tapi .. lom ader time lgy nk update . hehe
sape yg bertuah ...peserta bertuah akan mendapat Photo Edit Services (khidmat edit gambar kegemaran anda menjadi ala2 banner kat atas tu) eksklusif darixamreenaxeerARTWORKS.. *copyjenie
fuyouhh heheh .. so syera nk jugak la .. heheh ...

okay jap nk tgok syarat dye .. bwu lah afdal en ..

1. follow blog ni.. (done)

2. buat satu entri yang bertajuk..Giveaway Photo Edit by xamreenaxeer dan letak banner kat atas tu.. (done)

3. jawab soalan mudah ni.."Berapakah usia blog ini (sehingga tarikh 12/08/2011)??"..
(contoh jawapan: 2 tahun 6 bulan 3 minggu 4 hari)

( erm ~ 29 hari kot )


4. ..dan..sambung ayat, "Saya nak xamreenaxeer edit kan gambar saya kerana..."
(tidak melebihi 30 perkataan)

saya nak xamreenaxeer edit kan gambar saya kerana .. saya nk jugak ! nak jugak syera nk sgt eh *merayu sgt nie... sebab saya nk wat banner untuk blog saya ni


5. tinggalkan link di entri ini..(otw)

6. tag seorang rakan anda (pastikan dia tahu)
nak tag kat kaka syera
http://syeraloveyou.blogspot.com/

hye dear ! .. gmbar syera jadi doodle ! hihi <>



click nie klo nk gamabr lebih jelaz :)
http://img42.imageshack.us/img42/996/aaaogw.jpg

Assalamualaikum ! hye
arinie syera g taw kt korang semua pasal something nie ...
something ape ?? hehehe aritu abg zamri ader wt satu doodle ...
pergh .. smart tol deh ... syera pon dgn muke tak malu pun mintak satu doodle untuk syera hihi
tak sangke lak .. abg zamri pon okay nk buatkan ..
heheh ..syera ape lagy .. bgy lah satu gambar nk dijadikan doodle ...
susah betoi nk cari gambar yg nk djadikan doodle ... .
klo korang nak gambar korang jadi doodle .. korang boleh lah join satu
*** give away nie abg zamri yg wat taw hehehe ....
so join jangan tak join ! okay ... gudluck !
btw jelez tak dgn gamab syera tuh ..?? hehe jgn jelez kayh ....
klo nak jugak ... join lah giveaway tuh ... mner lah taw korang bertuah ..
hehehe okay bye korang ..... : P

TEMPAHAN EDIT BLOG DAH HEADER bakal DIBUKA

okay syera akan bukak tempahan edit blog n header
pada bulan depan ~ .. sesiape yg ingin boleh pm syera kt fb okay :)

ayat yg selalu girlfie ckp kat boyfie dye ~

Tumblr_lpkshpeoua1qdgkr8o1_500_large

Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu?

Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?


Kalau perempuan tanya: You dah makan ke belum?

Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni!


Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.

Makna tersembunyi: Belikanlah untuk I.


Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la.

Makna tersembunyi: Tolong picit kepala.


Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi...

Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.


Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.

Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?


Kalau perempuan kata: I suka berkawan dengan you. You baik, memahami bla bla bla...

Makna tersembunyi: Hish... I rasa macam minat sesangat kat you la... Rasa macam nak jadi awek you je.


Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?

Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku


Kalau perempuan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.

Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban.Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.


Kalau perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.

Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.


Kalau perempuan kata:

Ini motor abang ker?

Makna tersembunyi:

- kereta abang kene tarik ke...?

- MOTOR KAPCAI BURUK ADA HATI NAK BAWAK AKU. KALAU SUPERBIKE KE OK LAH.

- "ko gile nak suruh aku naik moto ni???!


actualy ader yg syera setuju .. ader yg tak .. hhihi tapi bagu jugak hehe biar laki taw aper yg pompuan nak kan hihi :)
kalau anda rajin anda tekan lah , saya sgt hargai nya :D